Segala aktiviti yang diadakan di sekitar bandar Manjung akan di hebahkan dari semasa ke semasa.
Anyone who wishes to donate funds for the expansion of the mosque Manjung district can be channeled through the account number listed;
Sesiapa yang ingin menderma bagi tabung pembesaran masjid daerah Manjung bolehlah disalurkan melalui no akaun yang tertera ;
08059010000670 (Bank Islam)
Allah S.W.T Berfirman:"Dan belanjakanlah sebagian dari apa yang telah Kami berikan kepadamu sebelum datang kematian kepadamu." (Q.S. AI-Munafiqun: 10)

Teman cukup menyampah! sampai menyumpah!  

2 comments

Assalamualaikum.. salam sejahtera.. salam SATU Malaysia..

(sat lagi ada yang sumpah laknat teman pasai dok sebut satu malaysia, maklum la, dok sembah benda haram..ibarat sembah patung..kuikuikui)

Macam biasa la, teman kalau dah nak mula menuleh, idea mesti la datang mencurah-curah, ibarat ayor sungei yang mengalir tanpa henti.. tapi teman takboleh jadi sungei le, sungei ayor dia mengalir sampai bila-bila, teman ni setakat ada isu2 menarik ja baru teman terasa gatai tangan nak menuleh..

itu le yob2 semua, ibarat padi, semakin tunduk semakin berisi, tapi berisi tang lain, bukan tang perut. kalau tang perut toksah dok panggil berisi la..tu boroi..macam kawan teman sorang tu nama joe pengkalan..

teman mula2 dok terpikior nak tulih macam mana, cara yang itu ka atau cara yang ini? iskk, susah macam ni.. ni la bila idea dah banyak sangat sampai taktau nak mula yang mana satu!

masa teman dok belek2 akaun facebook teman (teman bukan koman spanar sangat, teman pun ada facebook, apa igt cokia sangat ka teman ni), teman terperasan satu status dari seorang yang berpangkat professor, taktau la professor ka doktor.. rasanya professor kut.. dia ni selalu la dok keluor tv.. macam2 tv dah penah tayang muka mamat ni..tv1..tv2..tv3..tv4..tv5..sampai tv10 pun ada muka mamat ni..astro.. ntv7..dengan tv8 pun jangan dilupakan.. cuma yang takdak..cenel Zee dengan cenel cartoon network jer...

bukan hensem mana mamat ni, teman lagi hensem.. cuma akai dan kecheghodikan dia tu yang buat dia hensem...uishhh..macam2 isu dah dia pernah ulas.. dari isu membabitkan hiburan.. sukan.. politik.. isu semasa.. alam sekitar.. haiwan.. dan macam-macam lagi..

teman memang dah tau yang dia ni akai ceghodik sikit dari teman.. sikit je.. tak banyak.. dengan bahasa yang indah.. tutur kata yang lancar membuatkan orang yang mendengornya terase sejuk dan senang untuk dicerna..walaupun ada kalanya bahasa2 dia membuatkan pak lebai-pak lebai yang ngaji takat darjah 5.. yang tak reti bahasa kurun ke 21 ni tidak faham dengan apa yang dia cuba katakan..walaupun isunya cukup jelas dan mantopp..

dalam satu status di facebooknya yang teman kate tadi tu.. fuhh.. memang teman cukup kagum dengan bahasa yang dia gunakan.. teman cuba bagi sedikit apa yang dia tulis dekat status dia..

dia kata, orang media sekarang harus bertamadun bila menulis berita, kerana apa yang dia tulis mempengaruhi generasi masa ini..

maksudnya.. media2 di malaysia ini harus lebih adil dalam menyampaikan maklumat.. weihhhhh pak lebai.. bukan maklumat tentang politik saja!! maklumat berkaitan pengetahuan juga harus dititik beratkan.. pengetahuan tu bukan sahaja tentang lawatan2 menteri ke luar negara, atau parti pembangkang membuat demo besar-besaran dan tidak bias dalam melaporkan berapa ramai jumlah yang hadir ke demo tu.. wehhh..pleasee laa..

pengetahuan maksudnya tentang ilmu.. banyak cabang dalam ilmu yang ingin disampaikan tu..tidak kira la ilmu agama, ilmu pernigaan, ilmu politik, ilmu alam sekitar dsb.. yang teman dok nampak sekarang ni, banyak media yang suka beradu domba, saling hujat menghujat.. saling provok dan provokasi..saling cela mencela.. ini tidak bagus untuk generasi muda, contohnya macam teman ni..

tak kira la akhbar utusan ka.. harakah ka.. suara keadilan ka.. masing2 ada sentimen politik yang harus dijaga.. kalau orang pas dok kata.. utusan tu kerajaan yang duk kawal.. deme kena tengok jgk.. harakah.. siapa yang kawal? bukan deme ke? kalau deme kata utusan asik cela mencela.. deme kena tengok jgk.. harakah tu takde cela mencela ke???

dalam situasi negara kita yang dikawal sepenuhnya oleh kerajaan, maklumat yang kita terima pun harus ditapis dulu oleh kerajaan.. bila isu2 yang melibatkan politik jahanam dalam malaysia ni saja deme tunjuk.. maka..ilmu2 tamadun kurun ke21 ni pun lenyap dalam kerakusan manusia yang ingin melihat sesuatu benda itu menjadi buruk..

sama jugak macam teman beli harakah dan suara keadilan.. teman tau le.. akhbar2 yang dua ni bukan akbar nasional yang perlu melaporkan semua kejadian di malaysia.. itu hanya akhbar politik.. tapi kena juga faham tentang konsep menyalurkan ilmu tamadun kurun ke 21..

ini yang teman marahhh.. kita bukan tak suka utusan.. kita bukan tak suka akhbar2 nasional yang lain.. woii.. teman beli utusan bukan sebab teman orang umno.. tu akai dok pikior ke lain je.. tipikal orang melayu memang macam tu..

dan teman beli harakah bukan pasai teman dok hadap sangat nak baca kisah2 politik.. tu semua perkara no.2.. teman kalau nak tau politik sangat.. teman boleh search kat internet.. tu ha mat saman kati berjela2 dok tulis kat perakexpress..kalau bukan orang macma teman yang nak baca cerita2 dia.. siapa lagi?? takkan nak suruh orang hongkong yang baca kut??

teman beli utusan sebab teman nak tambah pengetahuan ilmu teman.. teman nak tau isu2 semasa yang boleh menajamkan akal teman.. yang boleh membawa teman ke peringkat global yang lebih mencabar.. nanti tak adala teman dok YM dengan orang amerika..dia suruh teman terangkan isu berkenaan pasca 2012.. hapahh pun teman taktau?

ya laa.. teman boleh search kt internet.. ramai dah dok kata teman pemalaih..dok harap baca paper je.. alternatif lain takdak ke? ni lagi satu tipikal orang melayu.. punggahhh..kena ada orang2 pintar yang boleh cipta ubat.. bagi deme ni telan sorang2.. baru berubah cara berfikir kot?

sughat kabo melambangkan ciri2 negara kita.. bukan macam majalah atau benda2 yang lain.. sughat kabo tu diterbitkan setiap hari tanpa henti.. jadi.. pengaruh sughat kabo tu amat kuat.. toksah dok tipu teman la kata kome tak baca sughat kabo.. walauppun kome kate yang kome dah baikot sughat2 kabo utusan.. berita harian..tapi bila p kedai mamak.. senyap2 kome selak satu2 muka surat utusan dan berita harian tu.. ciss.. buang jauh2 la ciri2 fasik dalam diri tu..

malangnya.. bila pengaruh yang sangat kuat ni berada dibawah satu kuasa.. bagi teman..kuasa ni sangat hitam.. macam kuasa ni membendung langit untuk menutup permukaan bumi supaya menampakkan permukaan bumi itu menjadi hitam.. macam dalam filem la.. konon2.. gergasi mai dari mana.. tup2 langit hitam.. pasai pa taktau..padahal gergasi ja.. bukan benda lain..

tak kisah kuasa dari mana pun.. dari federel atau kerajaan negeri nun belah pantai timur tu..

kuasa ni yang bagi teman yang menjahanamkan akal2 generasi muda malaysia sekarang ni.. kita dah ramai bdk2 yang ceghodik pandai.. bdk2 umur 12 tahun pun dah setara ilmu dengan kome yang dah berumo 40 tahun.. bila bdk ni tunjuk pandai sikit.. mula la kome tercabor.. biase le..ego manusia..mane boleh ubah..

ape yang teman nampok.. deme pandai dalam silibus yang diajorkan deme je dalam sekolah..tapi deme koghang pandai dalam menilai sesuatu perkara yang berlaku.. akal deme tak tajam lagi.. deme takboleh nak membezakan apa yang terjadi.. jadi sughat kabo ni la yang menjadi maklumat deme.. bila sughat kabo ni asik tulis benda yang isunya utk orang umor 40 tahun je.. mencela sana.. adu domba.. kutuk sana sini.. dari situ deme akan belajor.. belajor menilai dari satu sudut yang tak sama dengan kita.. kita kalau dah tau satu2 isu.. yang sangat faham tentang sentimen politik dalam malaysia ni..kita boleh tahu tentang benda tu.. benda tu termasuklah cara penulisan.. cara pemyampaian berita.. cara tajuk yang diletak di frontpage akhbar2dll..

haaaa.. itu yang cuba disampaikan oleh mamat yang teman sebutkan tadi.. teman tengok..dalam status facebook dia.. dia cukup cukup tegas dalam isu yang satu ni.. teman cukup respek dengan usaha dia.. dia suruh kita berhenti dari membeli akhar yang tidak berfaedah yang tidak memajukan kita.. kalau kome kata cerita politik boleh memajukan kita.. kome baca la sampai muntah.. bagi teman.. benda tu semua no.2.. yang orang nak baca ialah tentang artikel pengetahuan dunia.. dunia terkini.. bukan benda2 macam gambor orang politik tu kena pijak lah.. sumpah laknat bagi pecah perot semua tu..

mtk mahap awai2 le teman cakap.. itu semua org yang hatinya rakus dalam memperjuang politik je yang baca.. sampai bila taktau laa.. bila cakap pasai politik..tudia.. bukan main hebat.. bila cakap pasai sukan.. pasai alam sekitar.. pasai isu di afrika.. langsung haramm deme taktau..

sat lagi ada yang kata.. politik tu penting.. sebab politik yang menentukan corak negara dan dunia.. hahh.. bila ada yang jawap macam ni..teman nak tepok dahi dia 8 kali bolehh????

Links to this post

What next?

You can also bookmark this post using your favorite bookmarking service:

Related Posts by Categories



2 comments: to “ Teman cukup menyampah! sampai menyumpah!


  • 5:56 PTG  

    Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA


  • 2:53 PTG  

    Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL