Segala aktiviti yang diadakan di sekitar bandar Manjung akan di hebahkan dari semasa ke semasa.
Anyone who wishes to donate funds for the expansion of the mosque Manjung district can be channeled through the account number listed;
Sesiapa yang ingin menderma bagi tabung pembesaran masjid daerah Manjung bolehlah disalurkan melalui no akaun yang tertera ;
08059010000670 (Bank Islam)
Allah S.W.T Berfirman:"Dan belanjakanlah sebagian dari apa yang telah Kami berikan kepadamu sebelum datang kematian kepadamu." (Q.S. AI-Munafiqun: 10)

CARTA TOP BLOG? APA MOTIFNYA???  

2 comments

Assalamualaikum.. terlebih dahulu teman nak sendawa... burpppppppppp.. alhamdulillah.. baru lepas pekena nasi paprik tadi..

Dalam sibuk2 teman menjengah dari satu blog ke satu blog untuk mencari info sensasi lagi bermaklumat sebentar tadi.. teman termasuklah dalam satu blog ini yang sangat fames di negeri perak.. mungkin juga di malaysia..maklumlah..dah pernah keluar paper..

Dalam banyak2 topik.. ada satu topik yang menarik perhatian teman.. carta top blog pro pakatan. Teman memole tak tau apa isi kandungan artikel topik ni..nampak macam menarik dan seksi.. klik saja.. teman baca dengan penuh kusyuk dari satu perenggan ke perenggan yang seterusnnya.. habis saja baca.. teman terpikior 2 3 kali..

opss.. jangan marah teman dulu.. tipikal kita ni belum buka mulut lagi dah pikir yang bukan2.. memang la kita kena pikir.. pikir apa yang orang tu pikirkan tentang artikel/tulisan kita..haha..

teman nak ulas dengan penuh berhemah bak profesor.. mohon tuan-tuan dan puan-puan yang membaca tidak hangin satu badan..maklumlah.. semut nak tegur gajah..kekek..kalau gajah pijak teman pun..teman tak mati.. ape le sangat semut macam teman ni..kuikuikui

teman tak faham apa misi kita dalam kehidupan sehari-hari.. teman pelik tentang tujuan dan kehendak kita? kita melakukan perkara2 yang sudah diamanahkan dekat kita.. kita lakukan sesuatu demi tanggungjawab..dan tanggungjawab itu balasannya ialah penerusan kehidupan..dan hidup kita utk apa? sama seperti yang kita lakukan samada perkara itu besar mahupun kecil..

hahah.. ada yang sudah hangin.. relek2.. bawak bertendang dahulu..(nak relek apa..aku langsung tak faham apa hang kata)

MasyAllah tuan haji.. dulu ngaji pondok tahap berapa? 2 samawi ka? oo.. nak masuk tahap 3 jepun attack malaya.. takpa..saya pahammm..

Teman tak marah selepas benda tu berlaku.. sebaliknya teman nak senyum sinis apabila benda itu sudah berlaku dan diulas dengan ayat2 Adam Ahmad.. hahaha

jika sebuah pergerakan mampu melebihi batas yang dikehendak, maka majoriti akan mengatakan tidak, kerana fikiran pasif mereka itu melebihi apa yang mereka inginkan.. sesuatu kelompok akan mengumpulkan dan menyuburkan sumber daya yang cukup untuk membenihkan apa2 saja yang mereka inginkan kemudian hari..

ini yang teman nak tergelok besor ni.. hahaha..prinsip2 mereka itu diselaputi garisan kedua dalam organisasi yang sangat teratur.. oleh kerana organisasi itu sangat teratur..maka ia menjadikan adat-adat itu sumber rujukan dan apa2 saja yang mereka gulingkan akan mereka bangunkan semula untuk menyuburkan benih2 yang mereka campak jauh itu.

Hal ini ialah propaganda.. mereka melebalkan pengikut mereka sebagai laskar2 yang direkrut untuk menjadi pejuang sejati yang berkiblatkan cermin pantulan yang dalamnya tersembunyi dalang disebalik apa yang berlaku.. mereka mencerminkan kebodohan mereka tujuannya teman tak pasti.. tapi mengikut apa yang teman rasa.. teman boleh simpulkan itu adalah kebodohan sejati yang tiada ubatnya..hahah

orang2 yang telah dipropagandakan akan disuburkan dengan doktrin visi dan misi dari akal mereka yang cetek..belajar mengunakan akal untuk memancing individu yang tiada arah dan tujuan yang jelas untuk dimasukkan ke dalam organisasi lapisan kedua mereka..ini satu kebodohan sejati yang tiada penawarnya...hahah

pengenalan pasif mereka bermula dengan satu hurup A dan diakhiri dengan hurup Z...mereka tiada ilmu dalam organisasi dan mereka itu sangat pintar utk cuba belajar cara mengawal organisasi dengan bantuan para pemikir yang lebih jelas menentukan apa yang perlu dilakukan..

oleh kerana mereka itu presiden dalam satu2 organisasi yang ngok ngek.. hanya satu yang teman nampak dalam pemikiran teman iaitu.. berjuang untuknya demi mendapatkan sokongan dari laskar2 baru yang muncul di era kurun ke 21..

individu2 ini lah yang akan diberikan tugas dalam menentukan corak koloberasi yang aktif untuk seketika.. akhirnya riwayat tamat dan individu2 ini tidak diperlukan kemudian hari kerana tujuan merek sudah tercapai.. demi mencapai apa yang mereka inginkan.. doktrin yang mereka suburkan itu harus dibaja dengan kata2 indah.. tiada sarkastik dan tiada cacat celanya.. ini lagi satu kebodohan manusia lewat abad ini.. kebodohan ini juga tiada penawar jelas..mungkin boleh berubah jika ada manusia yang pintar dalam mencipta solusi yang sangat halus untuk ditiupkan ke dalam semua masyarakat pasca ini.

ahhh..kalau ada penawar itu.. teman akan pastikan.. teman orang pertama yang akan beli.. sebab teman tak mahu masuk dalam organisasi yang tidak jelas menentukan arah dan tujuan.. ibarat menjadi seorang pengikut yang berjalan 800 kilometer tanpa makanan dan minuman.. teman dilanyak dalam neuron2 halus otak teman..seketika.. teman mampu mati hidup semula..untuk mencari dalang yang mencipta virus jahanam itu..pasti teman akan salam dan cium tangannya sambil berbisik.. "aku nak gelak"
hahahah..

sangat pasifnya mereka itu salahsatunya ialah karektar yang berlainan dicipta.. mental mereka dibatakan dengan intelektual yang hebat.. tapi isinya sederhana.. ini tidak benar dalam majoriti kita yang besar.. itu satu perkara bodoh tahap 5 yang teman nampak..

sangat mudah menuturkan kata2 revolusi.. teman teruja bila dengarkannya tetapi tak bermakna teman bangkit dan melaungkan bantahan.. teman adalah manusia yang tergolong dalam golongan yang tidak sedar dan akan disedarkan oleh orang lain. ini tidak bermakna dalam sebuah tujuan yang jelas.. teman boleh menolak apa yang benar.. teman tidak pasti pendirian teman.. keadaan ini berlaku dan teman harus mengatakan apa yang ditulis dalam topik carta top blog pro pakatan adalah satu tindakan perhitungan yang paling memalukan.

pergerakan harus mengambil kira akar yang menunjangi dasar.. bukan dasar yang dipijak oleh kita..pergerakan ini tidak berkesan jika tiada individu yang bukan laskar2 bangkit melaungkan ALLAHUAKHBAR. orang memandang sesuatu kesinambungan itu pada waktu sekarang..bukan 20 tahun akan datang.. ini salah satu doktrin kekal yang cuba di kunci erat oleh mereka..

lapisan-lapisan gerakan itu mampu menciptakan suasa yang berbeza.. keadaan yang berlainan dan persekitaran yang seksi. ini membolehkan apa2 saja tujuan yang tidak jelas menerobos masuk ke dalam akal individu yang direkrut demi tujuan peribadi mereka. lagi satu kebodohan itu terjadi disebabkan peringkat2 pengetahuan mereka dalam menilai tahap-tahap yang diberikan adalah untuk seketika. tiada masa berfikir 100 tahun akan datang..kerana hidup mereka tidak tentu lebih dari 100 tahun..

ahh.. teman tak percaya dengan kata2 intelektual pembangunan manusia kemudian hari demi bangsa yang jitu, berglobal di peringkat paling atas dalam senarai planet yang diciptakanNYA. ini lagi satu kata2 indah peribahasa baku demi memujuk hati mereka yang tidak jelas dan tiada arah.

teman melihat elemen2 persekitaran yang tumbuh begitu kondusif demi manusia yang berkiblatkanNYA, elemen2 paling buruk yang pernah kita ada dalam sejarah tingkat pembangunan paling awal di eropah. teman percaya elemen2 itu mati kerana mereka yang berorganisasikan tujuan dan matlamat yang tidak jelas.. hanya intelektual menjadi senjata pemusnah kata2 yang disodomi atau diliwat oleh mereka.. mereka itu peliwat dalam membicarakan satu2 perkara..meraka itu akan menjadi penyokong yang akan kuat menyalakkkkkkkkkkkkkkkkk

bagaimana?? kesimpulannya abg2 adik kakak.. bukan teman tak setuju dengan topik yang teman utarakan ini.. tetapi harusnya ianya menjadi pembakar smangat kepada mereka yang bukan mengejar glamor tetapi mencari dan memperbetulkan info supaya ia lebih bermaklumat..itu kehendak..bukan cita2.. kadang2 kita harus mengatakan tidak.. kerana majoriti itu lebih ramai dari manoriti.. manoriti juga punya cita2.. semangat.. cabaran.. azam dan nilai2 yang sama dengan kita..

teman termasuk dalam golongan minoriti sebenarnya.. bukan manoriti dari segi bangsa.. tengok tu.. tipikal orang melayu.. bila kata manoriti.. mesti terpikir tentang bangsa.. ahh.. ini lagi satu kebodohan yang sukar utk dikikis.. maksud teman.. manoriti dari segi bahasa.. cara tulisan.. pendapat dan BLOG!!!!!!!!!!!!!!!

Links to this post

What next?

You can also bookmark this post using your favorite bookmarking service:

Related Posts by Categories



2 comments: to “ CARTA TOP BLOG? APA MOTIFNYA???


  • 5:56 PTG  

    Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA


  • 2:52 PTG  

    Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL